Šveicariški laikrodžiai – industrija žengiant į 2019 metus

SIHH (Salon International de la Haute Horlogèrie) kasmet yra geras laikas išsiaiškinti, kaip šveicariški laikrodžiai buvo parduodami 2018 iri kokie gali būti 2019 metai.

Nestabilumas pasaulyje

Žvelgiant globaliai šių metų SIHH vyko gan neramiu laikotarpiu. Amerikoje, kuri yra antra didžiausia šveicariškų laikrodžių eksporto šalis, dalis vyriausybės nedirbo jau 4 savaitę be jokių užuominų dėl ateities.

Tą pačią dieną “Financial Times” rašė apie Kinijos keliamus reikalavimus globaliems prekių ženklams (Kinija – 3 pagal tai, kokiais kiekiais iškeliauja šveicariški laikrodžiai į kitas šalis). Savaitgalį prieš tai Prancūzijoje (8 šveicariškų laikrodžių eksporto kryptis) skambėjo jau devynias savaites trunkančios geltonų liemenių demonstracijos, sugadinusios šventinį laikotarpį daugeliui šalies pardavėjų.

moser

H. Moser CEO Edouard Meylan turi patikrintą būdą nuspėti kiekvienos laikrodžių mugės rezultatus. (Šaltinis: Bloomberg)


Antrąją parodos dieną Didžiojoje Britanijoje (5 šveicariškų laikrodžių eksporto kryptis) parlamentas atmetė vyriausybės Brexit planą dėl ES palikimo. Dar prisiminus tarp Kinijos bei JAV vykstantis prekybos karas, Vokietijos (6 šalis pagal eksportą), Kinijos ekonomikos lėtėjimas.

Moser CEO Edouard Meylan turi patikrintą būdą nuspėti kiekvienos laikrodžių mugės rezultatus. Anot jo, jei šventės pirmąją dieną pasirodo svarbūs pardavėjai iš Hong Kong’o – tai geras ženklas. Jei vadovai neatvažiuoja – užsakymų iš tos rinkos bus nedaug. Hong Kong’as yra svarbiausia ir pelningiausia šveicariškų laikrodžių gamintojų kryptis. Anot p. Meylan, keli svarbūs asmenys atvyko, tačiau visi yra nežinioje. O kai žmonės  nėra užtikrinti, pardavimai smarkiai mažėja. Tą patvirtino ir šventėje kalbinti įvairių manufaktūrų vadovai.

Vientintelis žmogus, išdrįsęs spėti, kokie bus 2019, buvo Frank Müller (turi konsultacinę firmą Dresdene). Jo nuomone, pardavimai augs 1.5% – 3.5%. Tai reikštų pardavimų mažėjimą, palyginus su 2018 metais, kuriais rinka augo 7.1% (kalbama apie laikrodžių pardavimą parduotuvėms, o ne galutiniam pirkėjui).

baume-mercier

Baume & Mercier Baumatic. (Šaltinis: Hodinkee)


Antroji 2018 metų pusė

Baume & Mercier vadovas Geoffroy LeFebvre teigia, kad 2018 metai nebuvo blogi. Tai pirmas kartas per paskutiniuosius tris metus, kai pardavimų skaičius augo visus metus iš eilės. Tačiau augimas jaučiamas tik gamintojo – prekybininko sektoriuje. Parduotuvių pardavimai vartotojams antroje metų pusėje krito Kinijoje, Japonijoje ir Hong Kong’e. Dėl to kaltas Kinijos ir JAV prekybinis karas. Tai nereiškia, kad žmonės turi mažiau pinigų – jie tiesiog atsargesni. Krentant akcijų biržų, nekilnojamojo turto kainoms žmonės tampa mažiau išlaidūs.

rolex-gmt

Rolex GMT – Master 2 su Pepsi sukamu žiedu (bezel) yra neabejotinai vienas geidžiamiausių laikrodžių šiomis dienomis (Šaltinis: Hodinkee)


Rolex manija

JAV pardavėjai pateikė skirtingus metų rezultatus – priklausomai nuo to, kurioje šalies dalyje ir kokių firmų laikrodžiais prekiauta. Rolex ir Patek Philippe išliko geidžiamiausi, gerai išsilaikė ir Cartier, Audemars Piguet bei Richard Mille.

Iš plieno (steel) gaminti Rolex bei Patek Philippe Nautilus modeliai tapo trūkumu, prekybininkai mano, kad tai tęsis ir 2019 metais. Anot Richemont (didelės Šveicarijos laikrodžių grupės) atstovo, Rolex pardavimai augo daugiau nei 7%, kitų gamintojų pardavimai menko.

2018 buvo sunku prisivilioti Kinijos turistų, kurie turi didelę perkamąją galią. Dalis turistų neatvyko, dalis pirko ten, kur valiutos nėra tokios tvirtos taip gaudami geresnius pasiūlymus. Prekybininkai taip pat jaučia didėjančią konkurenciją iš internetu prekiaujančių bendrovių, taip pat – siūlančių vintažinius bei sertifikuotus – naudotus laikrodžius.

Patek-Philippe

Patek Philippe Nautilus ref. 5740 yra vienas iš ilgiausią laukiančių eilę turinčių laikrodžių. (Šaltinis: Hodinkee)


Įtampa tarp gamintojų ir prekybininkų

Sunki antroji 2018 metų pusė dar labiau paaštrino įtampą tarp gaminančių ir parduodančių. Daugelis JAV prekiaujančių juvelyrų skundėsi, jog anksčiau gamintojai juos remdavo, tačiau dabar ši draugystė tampa konkurencinga kova. Richemont grupė neseniai paskelbė apie naują pardavimų strategiją, prijungiant kuo daugiau skirtingų skirtingų pardavimo šakų. Tai sudaro įvairių pardavėjų fizinės parduotuvės, pačių Richemont fizinės parduotuvės (to anksčiau nėra buvę), kelios internetinės platformos, kurias grupė įsigijo. Taip pat elgiasi ir Audemars Piguet bei Richard Mille, kurie naikina tarpininką ir patys užsiima pardavimu vartotojui. Daugeliui pardavėjų šių įmonių pasitraukimas yra didelis smūgis pardavimuose, kurio pakeisti tiesiog neįmanoma.

Richard-Mille-bonbon

Richard Mille Bonbon kolekcijos laikrodžio surinkimas. (Šaltinis: Esquireme)


Naujos galimybės

Grandų pasitraukimas paskatino prekybininkus ieškoti išeities. Tą pastebi nepriklausomos, mažesnės kompanijos. Tokie gamintojai kaip Laurient Ferrier, Ressence, Parmigiani ir kiti gali padėti užpildyti atsiradusias skyles. Būtent šventės metu tas buvo puikiai matoma.

2019 bus neramumų kupini metai ir šveicariški laikrodžiai, ypač jų distribucija – tik viena iš daugelio problemų. Visi kalbinti manufaktūrų vadovai sutarė, jog bandys išlaviruoti kaip įmanoma geriau. Ne pirmas kartas, kai laikrodžių industrija ant didelių pokyčių slenksčio – tačiau vienaip ar kitaip visi jos dalyviai prisitaiko.

“Mes išmokome gyventi su nepastovumu šiame versle”, – teigė Catherine Renier, Jaeger – LeCoultre vadovė. “Šiandien pasaulis – nenuspėjamas”.

jlc-ceo

Jaeger LeCoultre CEO Catherine Renier (Šaltinis: Hodinkee)


 

Parašykite atsiliepimą

Jūsų el. pašto adresas nebus paskelbtas.