Rolex laikrodžiai: mergina, kuri juos išgarsino

Kaip Rolex laikrodžiai išgarsėjo jaunos britų plaukikės pagalba.

Iš Prancūzijos į Angliją

Ankstyvą 1927 m. spalio rytą Mercedes Gleitze nėrė į šaltą vandenį. Jos pradinis taškas buvo Cape Gris Nez (Prancūzija), tikslas – Anglijos krantas. Kiekvieną merginos yrį lydėjo visai neseniai išrastas, atsparus vandeniui laikrodis iš Rolex manufaktūros – ‘Oyster’. Mercedes, rašytoja iš Londono, atkreipė daugelio laikraščių dėmesį, bandydama įveikti Lamanšo sąsiaurį. Sėkmės atveju ji taptų viena iš nedauglio bandžiusių ir pirmąja moterimi, kuriai pavyko tai padaryti.

mercedes-gleitze-kieklaiko

Mercedes Gleitze apie 1926 m. (Šaltinis: Consumingcultures)


Amerikiečių reporteriai buvo itin susižavėję jauna mergina dar 1922 m., kai ji bandė įveikti sąsiaurį pirmąjį kartą. Iki 1922 m. tik keliems vyrams pavyko perplaukti Lamanšą. Daugelis žmonių manė, kad moteris yra fiziškai per silpna ir nepakankamai ištverminga tokiai užduočiai, todėl bet kuris moters bandymas sukeldavo milžinišką visuomenės susidomėjimą.

Mercedes buvo graži moteris, tapusi (kaip tuo metu manyta) ‘tikro sporto’ įkūnijimu. Žurnalistai kaskart primindavo apie tai, jog mergina kilusi iš darbininkų klasės ir tai, kad kasmet sukauptus pinigus ji išleisdavo plaukimui. Mercedes Gleitze’ei sąsiaurį perplaukti pavyko tik iš 8 karto – pirmieji 7 bandymai per 5 metus buvo nesėkmingi. Per 1926 m. 11 valandų plaukimą, mergina nuo šalčio buvo arti mirties – jos treneris, bijodamas blogiausio, nepaisant prieštaravimų priverstinai ištraukė plaukikę iš vandens. Ši istorija Mercedes užtarnavo reputaciją ir visuotinį žinomumą –  ji tapo viena iš nedaugelio moterų sportininkių, atsidūrusių ant kolekcinių cigarečių kortelių.

mercedes-gleitze-kieklaiko-1

Mercedes ant kolekcinių cigarečių kortelės (Šaltinis: Consumingcultures)


rolex-laikrastis

Straipsnis apie Mercedes sėkmę. Boston Globe, spalio 8 d., 1927 m. (Šaltinis: Consumingcultures)


Nepasitikėjimas moterimi

1927 m. spalio 7 d. Mercedes Gleitze tapo trečiąja moterimi ir pirmąja angle perplaukusia Lamanšą be išorinės pagalbos. Jos plaukimas truko 15 val. 15 min., kurio sėkmę jau kitą dieną aprašė visi didieji Amerikos laikraščiai. Triumpfas Amerikoje nereiškė triumpfo namie – daugelis netikinčių moters sportinėmis galimybėmis abejojo plaukimo egzistavimu. ‘Anglijos Lamanšo sąsiaurio organizacija’ atsisakė pripažinti jos pasiekimą: tai vyko sezono pabaigoje ir įvykį matė tik keli liudininkai.

Supykusi Mercedes pareiškė, jog gali perplaukti sąsiauri dar kartą. Įtampa tarp organizacijos, nepripažinto plaukimo ir sportininkės vėl greitai pasiekė laikraščius. Tuo pasinaudojo Rolex įkūrėjas Hans Wildorf. 1926 m. jauna, visuomenei gerai nežinoma kompanija sukūrė pirmąjį pasaulyje vandeniui ir dulkėms atsparų ‘Oyster’ laikrodį. Norėdamas tai įrodyti ir užsitarnauti kokybiško gamintojo vardą, verslininkas suprato, kad įtikinęs Mercedes plaukti su Rolex gautų milžinišką žiniasklaidos dėmesį.

Tinkamas momentas Rolex kompanijai

Hans’as padovanojo plaukikei naująjį ‘Oyster’ prašydamas dviejų dalykų: mergina spalio gale privalėjo plaukti su jo laikrodžiu ir po plaukimo parašyti apie jį atsiliepimą. Tačiau atėjus didžiajam įvykiui pirmas komentaras apie laikrodžio galimybės buvo ne iš Mercedes. Įvykio, trukusio virš 10 valandų metu, vienas reporteris pastebėjo, jog sportininkė ant kaklo turi auksinį laikrodį, kuris puikiai rodo laiką. Po įvykio Mercedes Gleitze laiške Rolex kompanijos vadovui rašė šitaip: ‘Jums malonu bus išgirsti, kad Rolex ‘Oyster’, su kuriuo plaukiau sąsiauriu, išliko patikimas ir tikslus nepaisant buvimo daugelį valandų šaltame 10 – 12 laipsnių vandenyje laiko rodymo atžvilgiu. Nuolatinis bangų mušimas laikrodžio nepaveikė. Žurnalistas buvo priblokštas, o aš – maloniai nustebinta.’

rolex-oyster

Pirmasis pasaulyje vandeniui ir dulkėms atsparus laikrodis – Rolex ‘Oyster’ iš 1926  (Šaltinis: Rolex)


Laikrodžio sėkmė

Praėjus mėnesiui po ‘plaukimo su laikrodžiu’ Rolex nusipirko visą pirmąjį ‘The Daily Mail’ laikraščio puslapį, kuriame pavaizdavo Gleitze ir ‘Oyster’. Visa kita – jau istorija. Šiandien Rolex laikrodžiai yra žinomiausi pasaulyje, o kompanija kasmet užima pirmas vertingiausių pasaulių bendrovių pozicijas. Prisimindama sunkiai suvokiamas Mercedes pergales, 2010 m. šveicarų manufaktūra (kuri merginos laikais dar buvo britų manufaktūra) išleido reklamų seriją, kurioje modelis įkūnija plaukikę, bei vertybes, kurios išgarsino Rolex vardą.

rolex-mercedes-6
rolex-merceds-4

Rolex išpirktas pirmasis „The Daily Mail” puslapis, Vaizduojami Rolex laikrodžiai ir mergina. 1927 m. ir 2010 m. reklama (Šaltinis: Consumingcultures)


Nors 2010 m. reklama atrodo labai romantiškai, tačiau realybė buvo kiek kitokia. Gleitze laikrodį buvo pasikabinus ant kaklo, o  ne ant riešo. Naujojoje reklamoje mergina atrodo ryžtinga ir sveika fiziškai. Tikrasis plaukimas per sąsiaurį palikdavo smarkius sumušimus, nubrozdinimus – kūnas būdavo suniokojamas visapusiškai. Daugelis neištverdavo medūzų sugėlimo  ar patinimų dėl per ilgo buvimo sūriame vandenyje. Norėdami apsisaugoti nuo šalčio, plaukikai visą kūną išsitepdavo smirdančiu lanolino ir gyvūnų taukų mišiniu. Žinant tai galima suprasti, kokius sužalojimus mergina iš tikrųjų patyrė ir kodėl Rolex delsė džiaugtis sėkme visą mėnesį.

Kiti rekordai

Po Lamanšo sąsiaurio, Mersedes plaukė toliau. Ji įveikė ‘Šiaurės sąsiaurį’ (dar kitur vadinamą Irish Channel), ‘Dardanelų’, „Gibraltaro’ sąsiaurius didelę dalį pinigų paaukodama labdarai. Galima drąsiai teigti, kad Mersedes Gleitze buvo Hans Wilsdorf’o sėkmės kalvis, kuriai Rolex privalo būti ypač dėkingi. Be šios visai atsitiktinai atsiradusios moters kompanijos likimas galėjo būti visiškai kitoks. Ta kovo 8-tosios proga norėčiau pasveikinti visas moteris su ‘Tarptautine Moters diena’, o vyrams palinkėti jas mylėti, gerbti ir pasitikėti. Ši istorija dar kartą parodo – būtent jos yra mūsų sėkmės kalviai.

mercedes-gleitze-kieklaiko-3

Mercedes Gleitze  (Šaltinis: Consumingcultures)


 

Parašykite atsiliepimą

Jūsų el. pašto adresas nebus paskelbtas.