Tag Heuer Autavia Isograph – legendinio chronografo evoliucija

Ypatingai visapusiškas naujas Tag Heuer Autavia modelis, kurio dizainas inspiruotas praeities, o technologija – iš ateities.

Kontekstas

Vardas ‘Autavia’ pirmąkart pasirodė dar apie 1930 metus ant įvairių indikatorių, kuriuos kūrė Heuer manufaktūra. Pavadinimo reikšmė susidėjo iš dviejų dėmenų: ‘AUTomobile’ ir ‘AVIAtion’. Bėgant metams Autavia junginys tapo neatsiejamas nuo automobilių lenktynių chronografų, gamintų 1960-70 metais (tekstą apie gražią draugystę tarp Tag Heuer ir F1 lenktyninko Ayrton Senna galite rasti čia). 2019 metų Baselworld parodai Tag Heuer pristato visiškai naują Autavia. Naujasis Autavia Isograph Chronometer modelis neturi chronografo funkcijos, tačiau gali pasigirti mechanine puse.

Tag-Heuer-Autavia

Naujasis Tag Heuer kūrinys  (Šaltinis: Monochrome watches)


Autavia

Didžioji dalis entuziastų yra girdėję apie TAG Heuer Carrera, istoriškai vieną svarbiausių kompanijos laikrodžių. Įdomu tai, kad būtent Autavia gelbėjo manufaktūrą 6, 7 bei 8 dešimtmečiuose. Šį modelį būdamas 30 metų amžiaus sukūrė tuometinis kompanijos prezidentas Jack Heuer.

Originali Autavia tebuvo lenktyninių mašinių skydelio instrumentas. 1958 m., likus 4 metams iki pirmojo rankinio Autavia modelio išleidimo, Jack Heuer dalyvavo dviejuose automobilių raliuose. Ši patirtis lėmė laiką matuojančių instrumentų pakeitimus – senasis Autavia dizainas buvo pakeistas į Heuer Monte Carlo laikmatį. 1962 m. Heuer pristatė visiškai naują Heuer Autavia, skirtą nešioti ant rankos. Juodas sukamasis žiedas su įvairiu laikui skirtu matuoti žymėjimu tapo modelio ‘parašu’.

Heuer-Autavia-Baselworld2019

Originalus Heuer Autavia ref. 2446 ‘Big Eye’ Full lume (Šaltinis: Monochrome)


2017 kompanija sugrąžino vardą ‘Autavia’ su moderniai pateiktu, tačiau praeities įkvėptu chronografu, turinčiu in-house Heuer 02 mechanizmą. Aiški automobilių lenktyvių ir aviacijos įtaka ir klasika tapusių detalių atkūrimas buvo saugus ėjimas, užtikrinęs fanų nuolankumą. Naujoji 2019 metų Autavia linija nusiteikusi evoliucijai.

Heuer-Autavia-Baselworld2019

2017 metais pristatyto Autavia modelio perleidimas (Šaltinis: Monochrome)


2019 Tag Heuer Autavia Isograph Chronometer

Šių metų Autavia kolekcijos dizainas grindžiamas ankstyvųjų Heuer Autavia chronografų (matėt paveiklsiuką su ref. 2246 ‘ Big Eye’) elementais ir ‘modernia nuotykių dvasia’. Nauji laikrodžiai turi tik 3 rodykles (esminis skirtumas palyginus su vintažiniais kompanijos chronografais). Mechanizmas turi visiškai naują technologiją – kompanijos karboninę plunksninę spyruoklę (angl. – hairspring. Ši spyruoklė yra viena pagrindinių mechanizmo dalių. Pagrindinė jos funkcija – reguliuoti mechanizmo dalių sukimosi greitį).

Tag-Heuer-Kieklaiko

Naujasis Tag Heuer kūrinys  (Šaltinis: Monochrome watches)


Korpuso dydis atitinka šiandieninį standartą – 42 mm. Briaunuotos auselės (lugs), besisukantis aplink ciferblatą žiedas ir ryškiai per didelė karūnėlė (tokios buvo naudojamos tam, kad lenktyninkai galėtų pareguliuoti laikrodį nenusiimdami storų, odinių pirštinių) – visa tai senųjų Autavia modelių detalės. Korpuso medžiagą bus galima rinktis iš plieno ir bronzos (abu metalai industrijoje yra ‘ant bangos’).

Tag-Heuer-Kieklaiko-Baselworld2019

Naujasis Tag Heuer kūrinys  (Šaltinis: Monochrome watches)


Aiškiai matomas ciferblatas, turintis arabiškus numerius, pristatomas skirtingomis spalvomis: pilka, rudai žalia, mėlyna. Spalva nėra tolygi, labiau pereinanti, padengta rūku. Data rodoma ties 6 valanda. Mechanizmą apsaugantis galinis dangtelis vaizduoja propelerį ir padangą (aviacijos bei lenktynių simboliai). Rodyklės didelės ir švyti tamsoje. Apibendrindamas galiu pasakyti, kad senoji Autavia įrankio dvasia išlaikyta, tačiau visiškai kitaip, nei 2017 metų leidime.

Modernus mechanizmas viduje

Naujame Tag Heuer Autavia modelyje yra kompanijos veiklą sekantiems žinomas automatinis mechanizmas kal. 5. Kompanija dažnai naujoją šį mechanizmą, kuris paremtas Sellita SW 200 mechanika. Šįkart tai ‘naujasis kal. 5’.

Mechanizmas yra sertifikuoto chronometro SW 200 versija, kuri turi jau minėtą visiškai naują Tag karboninę plunksninę spyruoklę (hairspring). Tarp daugelio privalumų, ji leidžia kitoms mechanizmo dalis nebūti paveiktoms gravitacijos, šoko ar magnetinių bangų. Dėl spyruoklės dizaino ir medžiagų parininkimo parametrų gerėja visas veikimo procesas.

Tag-heuer-spyruoklė
Tag-heuer-spyruoklė

sunkiai suvokiamo dydžio karboninė Tag Heuer plunksninė spyruoklė (Šaltinis: Monochrome)


Nuomonė

Tag Heuer Autavia Isograph Chronometer bus parduodamas arba ant karvės odos arba plieninės apyrankės. Nepaisant visiškai naujo dizaino ir daug investicijų pareikalavusio mechanizmo patobulinimo, kolekcijos kaina bus prieinama. Pradedant 3,400 Šveicarijos frankų (už metalinį korpusą ir odinkę apyrankę) ir baigiant 4,200 Š.f. (bronzinis korpusas su odine apyranke). Nelabai suprantu, kodėl šis komanijos vadintas ‘evoliucijos etapas’ turi Autavia (lenktynėms skirtų chronografų) vardą, tačiau neturi chronografo funkcijos. Čia kaip BMW be galinių varomų. Tam tikros detalės primena ankstyvuosius lenktynių chronografus ir Tag tikrai verta pagirti už ‘šviežius’ modelius. Naujas, universalus, kasdieniškas dizainas su praeities elementais ir į ateitį orientuotu mechanizmu išplės Tag Heuer arsenalą ir bus tikra sėkmė kompanijai.

Informacija

  • Modelis: Autavia Isograph Chronometer
  • Diametras: 42 mm
  • Ciferblatas: pikas, mėlynas, rudai žalias
  • Korpuso medžiagos: plienas arba bronza
  • Mechanizmas: automatinis Tag Heuer  Calibre 5, dažnis: 4Hz (28,800 vph), COSC sertifikuotas chronometras
  • Funkcijos: valandos, mintutės, sekundės, data
  • Energijos veikimo rezervas: 38h
  • Apyrankė: karvės oda, plieninė
  • Kaina: 3,400-4,200 Šveicarijos frankų
Tag-heuer-spyruoklė

Parašykite atsiliepimą

Jūsų el. pašto adresas nebus paskelbtas.