Plieninis Omega Speedmaster sugrįžta su 321 kalibru

Legendinis nusileidimo į Mėnulį metu naudotas 321 kalibras sugrįžta ir geriausia naujiena ta, kad šis plieninis Omega Speedmaster nebus ribotos produkcijos.

Sugrįžimas

Praeitais metais sugrąžintas legendinis Omega 321 kalibras fanų bendruomenės buvo sutiktas su itin dideliu susidomėjimu. Iš pradžių mechanizmas pristatytas platinos korpuso laikrodyje (nuoroda – čia) ir nors bendruomenė šį kompanijos žingsnį sveikino, tačiau tikėjosi kito Omegos žingsnio – plieninio, nelimituoto Speedmaster’io su minėtu mechanizmu. Panašu, kad manufaktūros planai sutapo su mūsų norais ir tik prasidėjus 2020 metams Omega pristato naują modelį (ref. 311.30.40.30.01.001): plieninį laikrodį, paremtą vintažiniu (ref. 105.003) modeliu, su priekyje ir gale esančiais safyriniais stikliukais, keramikiniu išoriniu žiedu (bezel). Minėtas vintažinis Omega buvo iš astronauto Ed White laikotarpio (senieji Ed White Speedmaster’iai laikomi labiausiai kolekcionuojamais bendruomenės šiandien).

Naujasis plieninis 321 Speedmaster (kairėje) bei Originalus Omega Speedmaster ‘Ed White’ iš 1966 metų.


Omega dar 2018 metais vykdė projektą, kai atgaivino itin mažą chronografų kiekį su dar 1913 metais pagamintais mechanizmais. Mechanizmai nebuvo gaminami iš naujo – greičiau atkurti iš kompanijos archyvuose buvusių detalių. Sugrąžinant kal. 321 buvo pasielgta kitaip – mechanizmo atkūrimo procesas buvo svarbus ne tik Omegai, bet ir kitems gamintojams, anksčiau savo laikrodžiams naudojusioms 321 dalis ar net visą mechanizmą.

Omega-321-kalibras-Kieklaiko

Atkurtas 321 kalibras yra visiškai identiškas originalui.


Atkūrimas

Tokios svarbos mechanizmo atkūrimas yra itin detalus ir pasiruošimo reikalaujantis procesas – užuot gaminę pagal senus brėžinius, laikrodininkai nusprendė nuskenuoti originalaus 2 kartos 321 kalibrą (ref. ST 105.003). Šis mechanizmas paimtas iš astronauto Gene Cernan laikrodžio, dalyvavusio Apollo 17 misijoje. Vienintelis nuokrypis – vario padengimas mechanizmuose iš 1960-tųjų (paskutinis kal. 321 pagamintas 1968 m.) šiandien atkurtame kalibre pakeistas į Omegos Sedna auksą, kuris chemiškai yra daug stabilesnis. Likusi mechanizmo visuma – idealiai identiška.

Pro safyrinį stikliuką matomas 321 kalibras.

Omega-Speedmaster-Kieklaiko

Pro safyrinį stikliuką matomas 321 kalibras.


Dizainas

Plieninis Omega Speedmaster kal. 321 atsiremia į ref 105.003 modelio dizainą (gaminto 1964-1969 m.): tiesios korpuso auselės, taškas virš skaičiaus 90 ir brūkšnys virš žodžio TACHYMETRE raidės E ant išorinio žiedo, taip pat – jokios apsaugos karūnėlei ir chronografo mygtukams. Šiame modelyje gamintojas nusprendė nesivelti į pasendinimo ar fauxtina debatus su bendruomene ir tamsoje šviečiančios medžiagos spalvą (dar vadinamą lume) parinko šviesią, smėlio spalvos. Korpusas – puikaus 39.7 mm diametro su 19 mm pločio tarpu apyrankei – visas laikrodis turi vintažinio „šarmo“ su subtiliai įvestomis moderniomis medžiagomis. Šios neabejotinai pagerins surinkimo ir kasdienio nešiojimo kokybę. Cirkonio oksidas (ZrO2) panaudotas išoriniam žiedui ir priekiniam bei galiniam stikliukams. Apyrankė taip pat verta dėmesio – Omega su šiuo laikrodžiu pristato ne tik iš praeities sugrąžintą mechanizmą, bet ir apyrankę, buvusią tuo metu (ref. 1039).

Plieninis-Omega-Speedmaster

Atkurta Omega plieninė apyrankė


 

Plieninis-Omega-Speedmaster-laikrodis

Omegos naudotas laikrodis kal. 321 atkūrimui. Chronografas misijų laikotarpiu priklausė astronautui Gene Cernan, skridusiam Apollo 17 misijose. Laikrodis dabar grąžintas NASA organizacijai.


Problema – kaina

Jau minėjau, kad šis laikrodis netaps dar vienu ribotu leidimu, tačiau pasižiūrėjus į kainą naujasis chronografas bus įkandamas tikrai ne kiekvienam. Modernus Omega Speedmaster šiandien parduotuvėje kainuoja apie 4000 eurų, tačiau naujojo kaina viršys 12 000 eurų. Kaina atrodo kelis kartus per didelė, tačiau reikia suprasti, jog naujasis 321 kalibras yra labiau parodomasis nei įprastinis mechanizmas – juk šiandien Omega turi ir tobulesnių, atsparesnių mechanizmų. Kiekvienas jų (kalbu apie kal. 321) atskirai surenkamas ir reguliuojamas vieno laikrodininko, tad didelio skaičiaus lygininant su visa Omegos gama, matyt, neišvysime. Šie laikrodžiai bus nišinis, ne kiekvienam įperkamas, tačiau istoriškai svarbus aksesuaras – juk daugelio meilė laikrodžiams ir prasidėjo nuo nusileidimo Mėnulyje ir su juo susijusių Omega Speedmaster.

Konkurentas Rolex modeliams?

Pasirodžius šiam laikrodžiui bendruomenėje greitai atsirado paralelė tarp turbūt vieno populiariausio pastarųjų kelių metų laikrodžio – Rolex Daytona. Neribojama naujojo Speedmaster’io produkcija, žymiai didesnė kaina ir svarbiausias gamintojo mechanizmas sukurs didelę paklausą ir rinkoje turėtų atsistoti šalia plieninio Rolex Daytona (pardavimo kaina 15 000 dolerių). Žinoma, jų neįmanoma gauti, tad pirkėjai moka žymiai didesnes sumas antrinėje rinkoje – tas pats gali nutikti ir Omegai su kal. 321. Praėjus kuriam laikui po auksinio Speedmaster’io (nuoroda – čia) pristatymo matomas didelis susidomėjimas, tad plieninė versija turėtų patikti dar platesniam fanų ratui.

Manoma, kad gamybos pirmais metais turėtų vyrauti nuo 1000 iki 2000 vienetų. Palyginus su 1 mln. laikrodžių, kuriuos Omega pagamina kiekvienais metais, šie kal. 321 – lašas jūroje, tačiau neabejoju, kad tai taps labiausiai geidžiamu 2020 m. chronografu.

Parašykite atsiliepimą

Jūsų el. pašto adresas nebus paskelbtas.