Cartier laikrodžių kolekcija Santos-Dumont pergalėms paminėti

Smulkios kolekcijos jau gana ilgą laiką yra stiprioji Cartier pusė. Mini leidimai, dažniausiai po Cartier Privé ženklu, leidžia visuomenei iš naujo pažinti svarbiausius kompanijos dizainus. Modeliai pateikiami riboto leidimo forma su tam tikru netikėtu posūkiu. Šių metų Watches & Wonders parodoje Cartier laikrodžių kolekcija papildoma 4 specialiais Santos-Dumont modeliais, kurių kiekvienas skirtas skirtingiems Alberto-Santos Dumont orlaiviams pagerbti.

Skrydžiai ir pirmasis vyriškas laikrodis

Aviacija ir laikrodžių gamyba ėjo koja kojon vienoje pirmųjų istorijos kolaboracijų tarp Louis Cartier ir brazilų piloto Alberto Santos-Dumont. Santos-Dumont buvo itin turtingo brazilų kavos plantatoriaus sūnus, domėjęsis aviacija. 1890-taisiais persikėlęs į Paryžių, brazilas greitai tapo žinomas dėl savo skrydžių oro balionais ir nusileidimų ant miesto stogų. 1906 metų spalį, Alberto su savo „14-bis“ lėktuvu nuskrido 60 metrų atstumą maždaug 5 metrų aukštyje – tai tapo pirmuoju skrydžiu su sunkesne už orą transporto priemone Europoje. Praėjus vos vienam mėnesiui, 1906 m. lapkričio 12 d., Santos-Dumont pagerino pasaulio rekordą nuskrisdamas 220 metrų per 21.5 sekundės.

Cartier-lėktuvas

Žymusis Santos-Dumont skrydis, sumušęs pasaulio rekordą. Lėktuvas – „14-bis“. (Šaltinis: FAI)


Santos-Dumont greitai tapo garsenybe – turėjęs akį dizainui, brazilas  asmeniniam transportui sukūrė vieno asmens lėktuvą Demoiselle. Šiai dienai lėktuvo konstrukcijos atrodytų juokingos: lengvų konstrukcijų orlaivis, kurio sparnas sutvirtintas metalinėmis kabėmis ir užmautas ant atviros bambuko konstrukcijos kabinos su trimis ratais. Tam laikmečiui to pakako – 1908 m. Demoiselle tapo pirmuoju serijiniu būdu gaminamu lėktuvu.

Cartier-laikrodziai

Alberto Santos-Dumont (Šaltinis: Monochrome)


Vienu ar kitu istorijos momentu buvo neišvengiama, kad toks aviacija ir mechanika besidomintis žmogus galiausiai sutiko Louis Cartier. Alberto Santos-Dumont paprašė sukurti laikrodį, kuriuo jis galėtų naudotis skrydžio metu nenuleisdamas rankų nuo prietaisų. 1904 metais Louis Cartier pristatė pirmąjį istorijoje laikrodį, kurtą specifiniam tikslui. Stačiakampis užapvalintas korpusas su kniedėmis, kurių išvaizdą įkvėpė kniedės, naudotos Gustavo Eiffelio bokšto konstrukcijoje. Linijos, kurių forma primena apie Art Deco periodą, romėniški ciferblato skaitmenys, geležinkelio formos minučių žymėjimas, kabochono safyras karūnėlėje – visa tai tapo ikoninėmis Cartier laikrodžių savybėmis.

Cartier-santos-laikrodis

1904-tųjų metų Cartier Santos


Cartier Santos toli gražu nebuvo pirmasis laikrodis istorijoje. Moterys jau seniai nešiojo į riešines panašius laikrodžius, kiek vėliau prie jų prisijungė ir vyrai (ypač prasidėjus pasauliniams karams). Santos tapo pirmuoju specifiniam tikslui kurtu laikrodžiu – aviacija užsiimančiam vyrui. Nors iš techninės pusės tai nebuvo aviacijai skirtas laikrodis, juo Santos-Dumont pasinaudojo pirmame filmuotame skrydyje 1906 metais. 1911 m. Louis Cartier, pasamdęs mechanizmų meistrą Edmond Jaeger, pradėjo kurti Santos kolekcijos laikrodžius platesnei komercijai.

Naujoji Santos Cartier laikrodžių kolekcija

LE BRÉSIL

„Le Bresil“ – pirmojo Alberto Santos-Dumont kurto baliono pavadinimas. Orlaivis buvo pagamintas iš japoniško šilko – itin mažas, sferinis balionas su pintiniu krepšiu – skirtas 1898 m. liepos 4d. skrydžiui. Santos-Dumont šį balioną pavadino „mažiausiu bei gražiausiu“ iš jo kurtų balionų, orlaivio grafinis atvaizdavimas išraižytas ant „Le Bresil“ galinio dangtelio.

cartier-laikrodžiai

Cartier Santos-Dumont LE BRÉSIL (Šaltinis: Monochrome)


Cartier Santos-Dumont LE BRÉSIL (Šaltinis: Monochrome)


Laikrodis pagamintas iš platinos, korpusas siekia 43.5 mm x 31.4 mm, aukštis – tik 7.3 mm. Visuose 4 laikrodžiuose rasite itin plonus ranka užvedamus mechanizmus, tad šio riboto leidimo laikrodžiai bus plonesni, nei iš ankstesnės serijinės gamybos. Šis sprendimas taip pat neabejotinai pagerina bendrą laikrodžio estetiką. Ciferblatas – sidabro spalvos su saulės spindulių tekstūra ir poliruotais romėniškais skaitmenimis. Juodos kardo formos rodyklės ir rubinas karūnėlėje puikiai dera spalviškai. Šis laikrodis – ribojamas 100 vnt. leidimas, „Le Bresil“ bus pristatomas su pilka aligatoriaus odos apyranke. Kaina – $18,700.

LA BALADEUSE

„LA BALADEUSE“ – motorizuotas orlaivis – panašus į dirižablį, kuriuo Santos-Dumont perskrido Paryžiaus miestą 1903 metais. Sukurtas pademonstruoti keliavimo oru privalumus, Alberto naudojo šį vieno asmens transportą nustebinti bei aplankyti savo draugus. Lakūnas buvo įsitikinęs, kad vieną dieną oro transportas miestuose skraidins turistus ir autobusų keleivius. Tai tik įrodo – žmogus buvo ir vizionierius.

cartier-laikrodžiai

Cartier Santos-Dumont LA BALADEUSE (Šaltinis: Monochrome)


Cartier Santos-Dumont LA BALADEUSE (Šaltinis: Monochrome)


Šio modelio korpuso dydis yra toks pats kaip ir „Le Bresil“, tik medžiagos pasirinkimas kitoks. Auksinis korpusas – poliruotomis ir šlifuotomis plokštumomis – primena pirmąjį Cartier Santos iš 1904 m. Vienas iš šių metų modelių išskirtinumų – susmailėjusio akmens karūnėlėje forma. Auksinis „LA BALADEUSE“ bus ribojamas iki 300 vnt. ir pristatomas su žalsva aligatoriaus odos apyranke. Kaina – $14,300.

14-BIS

„14-Bis“ modelis skirtas paminėti Santos-Dumont 1906 metų 220 m. skrydį, kuris laimėjo Aéro-Club de France prizą, pagerino pasaulio rekordą bei tapo pirmuoju oficialiu skrydžiu, kurio ilgis – virš 100 m. Ant kitos laikrodžio pusės išgraviruotas žymusis „14-Bis“ lėktuvas, vadintas aitvaru su sekcijomis. Juo skridęs pilotas buvo kabeliais prikabintas prie vairo bei sparnų.

Cartier-laikrodžių-kolekcija

Cartier Santos-Dumont 14-Bis (Šaltinis: Monochrome)


Šis modelis pagamintas iš dviejų metalų konstrukcijos. Poliruotas geltono aukso išorinis žiedas (bezel) bei šlifuotas plieninis korpusas. Ciferblatas – pilkos antracito spalvos su baltais romėniškais skaitmenimis bei geltono aukso kardo formos rodyklėmis. Karūnėlėje – melsvas, sintetinis akmuo. Verta pastebėti, kad į geležinkelio bėgius panaši minučių žymėjo grafika moderniuose modeliuose perkelta į periferiją. Tai yra pati pigiausia šios kolekcijos versija. Bus pagaminta 500 vienetų. Kaina – $7,250.

LA DEMOISELLE

Šios puikios kolekcijos pažiba – „LA DEMOISELLE“ – 30 vienetų riboto leidimo modelis, skirtas elegantiškiausiai Santos-Dumont oro mašinai. Sukurtas 1908 metais, „La Demoiselle“ tapo žymiausiu lakūno kūriniu ir pirmuoju masiškai gaminamu orlaiviu. Šis lėktuvas neabejotinai pradėjo naują erą aviacijos istorijoje.

Cartier-laikrodžių-kolekcija

Cartier Santos-Dumont LA DEMOISELLE (Šaltinis: Monochrome)


Ryškiausia šio laikrodžio detalė – ciferblato centrinė dalis papuošta Panamos skrybėlės formos tekstūra (Alberto mėgo savo Panamos skrybėles). Kreminės spalvos ciferblatas, balti romėniški skaitmenys su nupieštu tamsiu šešėliu išryškinimui. Dar vienas pastebimas dizaino elementas – Breguet stiliaus rodyklės, panašios naudotas pirmuosiuose Santos kolekcijos laikrodžiuose. Platinos korpuso išmatavimai – 46.6 mm x 39.9 mm, aukštis – tik 7.5 mm. Skaičiuje VII puikiai įterptas Santos linijos vardas. Karūnėlė papuošta raudonu rubino akmeniu. Laikrodis bus parduodamas su dviem apyrankėm – rudos aligatoriaus odos bei medžiagine su Panamos tekstūra centrinėje dalyje. Svarbiausias modelis bus pristatomas su ypatinga prezentacine dėžute, rudos odos kelioniniu dėkliuku bei balto aukso Santos de Cartier sąsagomis. Kaina – $43,600.

430 MC mechanizmas

Po galiniu dangteliu slepiasi kal. 430 MC – rankomis prisukamas mechanizmas, kurio pagrindas – 2.1 mm aukščio Piaget 430P. Naudotas įvairiuose Piaget Altiplano bei Cartier modeliuose (apie vieną Piaget plonumo pasaulio rekordą rašiau čia), mechanizmas turi 38 galios rezervo valandas – gan nedaug, tačiau atsižvelgiant į mechanizmo plonumą – suprantama.

Cartier-laikrodžių-kolekcija

Naujoji Cartier laikrodžių kolekcija.


 

Parašykite atsiliepimą

Jūsų el. pašto adresas nebus paskelbtas.